Olen poliittisesti passiivisuuteen saakka maltillinen, enkä ole ollut ihan vakuuttunut Opiskelijatoiminnaksi itseään kutsuvasta ryhmästä. Talojen ja tilojen valtaukset eivät tehokeinona oikein iske ja muutenkin ryhmä on mielessäni profiloitunut turhan vasemmistoradikaaliksi.

Tänään olin Opiskelijatoiminnan järjestämässä yliopiston yleiskokouksessa uutta yliopistolakia vastaan ja mielikuvani liikehdinnästä kirkastui selvästi. Oli jotenkin ihan hienoa nähdä paljon ihmisiä, opiskelijoista professoreihin, jotka haluavat toimia paremman tulevaisuuden puolesta, tai ainakin huonompaa vastaan. Itse olin koko päivän muuten vaan kurjalla tuulella eikä innostus juuri tarttunut, mutta se, että aktiivisia ihmisiä on, loi toivoa, sillä vaikka itse en pysty nousemaan samalla tavalla toimintaan, olen kuitenkin huolissani nykyisestä kehityksestä ja sen projektioista tulevaisuuteen.

Lisäys: Pääsin näköjään Opiskelijatoiminnan sivuille valokuvaankin, tosin selin kameraan enkä ihan fokuksessa. Olen tuossa selin kameraan reppu selässä. Tiedänpä nyt ainakin, miltä ponnarini näyttää takaa.